zondag 27 februari 2011

update 27Feb, Auckland

Quick update, as we do not have much wifi/time, so copy and paste a bit from an email I sent to family. So here on the blog people know we are ok, and what we are up to. (use google translate ;-) ) We zitten in Auckland. Mars flink door gereden, en ook mooie dingen gezien. Prachtig weer, 20 graden, dus goed te doen buiten. Wel smeren, door het gat in ozon laag verbrand je hier al na 15 minuten. In Auckland zit ik bij Jolyon in huis, een oud IBM medewerker die in NZ is gaan wonen met zijn gezin. Leuk. En super aardig van ze. We hebben weinig internet onderweg, mijn iPhone doet ook raar (batt loopt heel snel leeg en soms stuurt het 7 x dezelfde sms.). Morgen, maandag, mogen we de camper ophalen, dan kan het echte reizen gaan beginnen. Vervelend allemaal en deels denk ik had het voorkomen kunnen worden, als het reisburo actief was geweest, had ons 4 dagen reizen met bus, boot en auto bespaard en natuurlijk onze vakantie dagen. Maar ik heb de verwoesting met eigen ogen gezien in het getroffen gebied. Huizen en panden in puin. je kijkt zo enkele verdiepingen bij mensen naar binnen. wegen afgesloten. huilende mensen, die vragen of anderen wel stroom of water hebben.... winkels dicht, met de omgevallen paspoppen nog door het raam. Huizen met "no entry" erop, omdat de boel elk moment kan instorten. rijen met autos voor benzinestations, gaten in de wegen en het leger die weg afgesloten houden en bewaken... kortom, voor ons vervelend qua reis, maar voor anderen echt een ramp. Als we onze eigen reis vervolgen en wat rust hebben, heb ik misschien tijd om de blog beter bij te houden. Ik heb wel wat dingen al getyped, maar omdat ik geen wifi heb, heb ik ze niet kunnen oploaden. Wat ik tot nog toe maakte, moest in een paar minuten dat ik wifi had.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten